Uczy panowania nad własnymi reakcjami, pomaga odpowiednio relaksować się, a tym samym radzić sobie nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Metoda terapii, w której pacjent za pomocą gry komputerowej wpływa na lepsze funkcjonowanie swoich fal mózgowych odpowiadających za koncentrację.

Dzisiaj technologia biofeedback wykorzystywana jest również do użytku domowego, pomaga w: uczeniu się, zwalczaniu tremy i stresu. Dzięki technice biofeedback mózg szybko uczy się co należy robić by pojawiły się pożądane częstotliwości, a osłabiły złe. Następuje wewnętrzna regulacja.

Jest to metoda terapii, w której pacjent za pomocą gry komputerowej wpływa na lepsze funkcjonowanie swoich fal mózgowych odpowiedzialnych za koncentrację, uwagę, relaksację czy stres. Metoda swe działanie opiera na zapisie EEG. Już po kilkunastu treningach możemy „wyuczyć” nasz mózg odpowiedniego koncentrowania się, odprężającej relaksacji czy radzenia sobie ze stresem. Patronat i opiekę naukowo-medyczną nad biofeedbackiem pełni Polskie Towarzystwo Neurologii Klinicznej.

DLA KOGO?

Biofeedback powstał w NASA jako metoda szkolenia astronautów w radzeniu sobie z koncentracją i stresem. Dziś po latach pozytywnych doświadczeń, w wielu grupach ludzi oraz przy wsparciu  nowocześniejszej technologii, Biofeedback stosowany jest w:

SPORCIE – koncentracja na zadaniu, umiejętność zrelaksowania się podczas dużego stresu – polscy skoczkowie, łuczniczki

BIZNESIE – umiejętność relaksacji w dobie ogromnego tempa życia i ciągłym wyścigu interpersonalnym oraz lepsza koncentracja poprawiająca efektywność pracy

TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ – pozytywne myślenie, bezstresowe występy na scenie i przed kamerami

EDUKACJI – uczniowie korzystający z tej terapii wzmacniają swój potencjał intelektualny, polepszają uwagę, koncentrację i pamięć, co przekłada się na szybsze uczenie i lepsze wyniki

WSPOMAGANIE TERAPII RÓŻNYCH ZABURZEŃ – problemy w nauce, dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, trudności ze sprawnym wypowiadaniem się, trudności w myśleniu, spowolnienie, pobudliwość, ADHD, brak motywacji, apatia, zaburzenia orientacji przestrzennej, brak zdolności matematycznych w zakresie zadań tekstowych i geometrii, chroniczne zmęczenie, wysoki poziom napięcia i stresu, wzmożony lęk, itp.