W zakresie profilaktyki proponujemy:
• realizację w szkołach zajęć warsztatowych dla uczniów w zakresie wspierania ich rozwoju psychicznego;
• pomoc młodzieży w efektywnym uczeniu się, radzeniu sobie ze stresem oraz innymi trudnościami w celu zapobiegania zaburzeniom emocjonalnym i psychicznym;
• realizację w przedszkolach i szkołach szkoleń i spotkań dla rodziców i nauczycieli w zakresie wspomagania ich w procesie wychowawczym, dydaktycznym, stymulowania rozwoju dzieci i młodzieży;
• zajęcia aktywizujące do samodzielnego wyboru dalszego kierunku kształcenia;
• wczesną interwencję w zakresie nieprawidłowości mowy;• indywidualne konsultacje i porady dla rodziców/opiekunów w sprawach dotyczących funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego ich dzieci
- „Tolerancja, co to znaczy?”
- „Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym i przemocy w szkole.”
- „Sztuka wyrażania emocji sposobem przeciwdziałania zachowaniom agresywnym.”
- „Stalking - problematyka uporczywego nękania.”
- „Zagrożenia płynące z Internetu.”
- „Zdrowie a substancje psychoaktywne.”
- „Stres a nasze zdrowie” dla kl. V i VI
- „Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.”
- „Asertywność - trudna sztuka odmawiania.”
- „Komunikacja interpersonalna” Kl. V i VI
- „Negocjacje.”
- „Inni a jednak tacy sami” – spotkania z przedszkolakami na temat dzieci z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnościami
- „Komunikacja interpersonalna.”
- „Poznaj swój styl społeczny, priorytety. Swój styl komunikacji.”
- „Nowoczesne techniki efektywnego uczenia.”
- „Style uczenia się. Określ swój profil edukacyjny.”
- „Stres a egzamin.”
- „Zajęcia integracyjno-adaptacyjne.”
- „Poznaj siebie. Świadome planowanie drogi zawodowej uczniów gimnazjum.”
- „Budowanie pozytywnych systemów wartości.”
- „Porozmawiajmy zanim będzie za późno.”- warsztaty profilaktyczne
- „Rola wartości w życiu człowieka. Wychowanie aksjologiczne.”
- „Wychowanie międzykulturowe - proces edukacji społecznej.”
- Uniwersytet Kompetencji Społecznych
- Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym i przemocy rówieśniczej. Jak budować dobre relacje rówieśnicze?”
- „W Sieci” – program edukacyjny poświęcony bezpieczeństwu w Internecie
- „Lekcje tolerancji równości i szacunku. Trening zastępowania zachowań agresywnych”
- „Bezpieczeństwo w rzeczywistości VR. Sieciaki i Sieciuchy – jak się chronić w Sieci”
- „Bezpieczeństwo w rzeczywistości VR. Jak się chronić w Internecie. Co to jest Grooming – jak się nie dać skrzywdzić innym?”
- „Bezpieczeństwo i zagrożenia w RV. Zasady korzystania z cyfrowych narzędzi. Cyberprzemoc. System klasyfikacji gier komputerowych – PEGI”
- Budowanie pozytywnych systemów wartości. Profilaktyka zachowań ryzykownych, Asertywność – sztuka odmawiania
- „Poznajemy się lepiej – gry i zabawy integracyjne”
- „Inni, a jednak tacy sami – uczeń niewidomy”
- „Inni, a jednak tacy sami – uczeń z autyzmem i zespołem Aspergera”
- „Nowoczesne techniki efektywnego uczenia się”
- „Higiena pracy umysłowej”
- „Techniki uczenia się”
- „Nowoczesne techniki efektywnego uczenia się”
- „Komunikacja w grupie rówieśniczej. Jak sobie radzić w sytuacjach trudnych?”
- „Inni a jednak tacy sami – uczeń z dysleksją”
- „Komunikacja w grupie rówieśniczej”
- „Inni a jednak tacy sami” o dzieciach z cukrzycą, niepełnosprawnością narządu ruchu, chorobami serca, chorobami nerek, zespołem Aspergera
- „Inni a jednak tacy sami” o dzieciach z cukrzycą
- „Inni a jednak tacy sami” o dzieciach z cukrzycą, o dzieciach z chorobami nerek, o dzieciach z niepełnosprawnością narządu ruchu, o dzieciach z chorobami nowotworowymi, o dzieciach uczących się w klasie integracyjnej
- Zajęcia integracyjne „Moja klasa i ja”, „Bezpieczne korzystanie z sieci Internet”
- „Trening współdziałania – budowanie zespołu klasowego”
- „Trening koncentracji uwagi i pamięci"
- „Kształtowanie postawy tolerancyjnej, trening asertywności"
- „Trening komunikacji interpersonalnej"
- „Efektywne sposoby radzenia sobie z kryzysami”
- „Zasady konstruktywnej komunikacji"
- Profilaktyka uzależnień”
- „Budowanie zespołu klasowego”
- Warsztaty integracyjne „Kim Jestem”, „Ja i inni”
- Realizacja programu psychoedukacyjnego „Inni, a jednak tacy sami”
- „Trudności i rozterki okresu dorastania”
- Radzenie sobie w sytuacjach trudnych. Rozwiązywanie konfliktów. „Porozmawiajmy o dojrzewaniu” (zajęcia w grupach)
- „Jak chronić się w rzeczywistości wirtualnej. Cyberprzemoc. Wirtualny świat- szanse i zagrożenia”
- „Zachowania ryzykowne wśród młodzieży”
- „Kształtowanie postawy tolerancyjnej, trening asertywności"
- „Jak radzić sobie z kryzysami?"
- „Mity miłości romantycznej – budowanie zdrowych relacji partnerskich”
- Radzenie sobie ze stresem. Planowanie nauki. Określ swój profil edukacyjny”
- „Cyberprzemocy. Stalking. Zagrożenia w rzeczywistości wirtualnej. Fonoholizm”
- „Radzenie sobie w sytuacjach trudnych. Cyberprzemocy. Bezpieczeństwo w rzeczywistości VR. Stres pod kontrolą”
- „Określ swój profil edukacyjny. Umiejętności prospołeczne. Innowacyjne techniki uczenia się”
- „Grooming. Fonoholizm”
- Harmonogram zadań w przygotowaniu do egzaminu maturalnego. „Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym? Coaching kariery”
- „Wirtualny świat- szanse i zagrożenia. Cyberprzemoc. Bezpieczeństwo w rzeczywistości wirtualnej”. „ W Sieci” – program edukacyjny poświęcony bezpieczeństwu w Internecie
- „Jak sobie radzić ze stresem? Zarządzanie sobą w czasie – przygotowanie do egzaminu Maturalnego. Stres pod kontrolą”
- „Efektywne uczenie się”
- „Lekcje tolerancji równości i szacunku. Rozwiązywanie konfliktów w sposób Konstruktywny”
- „Sexting - zagrożenia i konsekwencje. Stalking - problematyka uporczywego nękania”
- „Matura a stres”
- „Procesy motywacyjne”
- „Budowanie adekwatnej samooceny"
- „Techniki mediacyjne”
- „Profilaktyka uzależnień”
- „Zdrowie i higiena psychiczna”
- „Nauka współdziałania – budowanie zespołu klasowego”
- „Kształtowanie postawy tolerancyjnej, trening asertywności"
- „Techniki mediacyjne”
Szkolenia Rad Pedagogicznych - pdf
- „Metoda konstruktywnej konfrontacji. Jak sobie radzić z prowokacyjnymi zachowaniami uczniów.”
- „Profilaktyka zachowań ryzykownych wśród młodzieży.”
- „Depresja – choroba XXI wieku”
- „Zjawisko dyskryminacji, przejawy i sposoby niwelowania.”
- „Polubić stres” – trening umiejętności radzenia sobie ze stresem
- „Niepowodzenia dydaktyczne i wychowawcze - z czego wynikają i jak sobie z nimi radzić.”
- „Narzędzia diagnostyczne w ocenie dziecka zdolnego, słabego”
- „Motywowanie uczniów do nauki.”
- „Praca z uczniem z autyzmem i Zespołem Aspergera.”
- „Różnice indywidualne w procesie wychowania i kształcenia.”
- „Dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia.”
- „Praca z uczniem słabosłyszącym i słabowidzącym.”
- „Przemoc – patomechanizm zjawiska, profilaktyka, prewencja.”
- „Wspieranie dziecka w rozwoju na I i II etapie edukacyjnym.”
- „Ryzyko dysleksji, dysortografii i dysgrafii u uczniów klas I - III. Sposoby pomocy.”
- „Wypalenie zawodowe nauczyciela.”
- „Komunikacja interpersonalna jako czynnik progresywny lub regresywny w pracy nauczyciela.”
- „Różnice rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym/ młodszym wieku szkolnym.”
- „Autorytet nauczyciela. Budowanie dobrych relacji nauczyciel – uczeń, nauczyciel – rodzic.”
- „Wspomaganie rozwoju intelektualnego, emocjonalnego oraz społecznego dziecka na I-szym etapie edukacyjnym.”
- „Wspieranie gotowości szkolnej u dziecka na tle przekraczania progu szkolnego”
- „Umiejętności asertywne w pracy nauczyciela.”
- „Współpraca rodziców ze szkołą.”
- „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.”
- Procedury wydawania orzeczeń i opinii przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne
- SORE – Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji
- „Uzależnienia.”
- „Kinezjologia edukacyjna w pracy nauczyciela przedszkola” – Przedszkole Językowe „Jaś i Małgosia” w Sandomierzu
- Projekt Akademia Twórczego Myślenia – program, założenia oraz zasady – Przedszkole Językowe „Jaś i Małgosia” w Sandomierzu
- „Ocenianie kształtujące” – Przedszkole w Bilczy
- „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zasady konstruowania IPET”
- „Etyka zawodu nauczycieli”
- „Zmiany w zakresie organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole”
- „Wspieranie uczniów ze spektrum autyzmu”
- „Ocenianie uczniów z dysfunkcjami rozwojowymi”
- „Współpraca z rodzicem ucznia w rozwiązywaniu trudności szkolnych”
- „Rozwiązywanie problemu przemocy i agresji rówieśniczej – metody skutecznej interwencji”
- „Depresja u dzieci i młodzieży”
- „Techniki mediacyjne w pracy z uczniem”
- „Autoagresja i zachowania suicydalne”
- „Różnice rozwojowe w wieku przedszkolnym / młodszym wieku szkolnym.”
- „Przyczyny niepowodzeń dydaktyczno – wychowawczych.”
- „O czym rodzic przedszkolaka wiedzieć powinien? Czynniki warunkujące dobry start szkolny dziecka.”
- „Przygotowanie uczniów klasy pierwszej do samodzielnej pracy. Jak efektywnie odrabiać prace domowe.”
- „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? - trening umiejętności wychowawczych.”
- „Dojrzałość emocjonalna do podjęcia nauki w klasie I.”/ dla rodziców 6-latków/
- „Wspomaganie rozwoju intelektualnego, emocjonalnego oraz społecznego dziecka w wieku przedszkolnym.”
- „Dojrzałość szkolna dziecka.” / dla rodziców 6-latków/
- „Kształtowanie samodzielności dzieci w młodszym wieku szkolnym.”
- „Wspierająca rola rodziców w procesie wychowania.”
- „Wpływ więzi rodzinnych na proces wychowania dziecka. Stres w rodzinie źródłem niepowodzeń szkolnych dziecka.”
- „Wspieranie dziecka z trudnościami w nauce na I i II etapie edukacyjnym. Rola współpracy rodziców ze szkołą.”
- „Problemy dydaktyczno-wychowawcze u dzieci w młodszym wieku szkolnym.”
- „Ryzyko dysleksji, dysortografii i dysgrafii u uczniów klas I - III. Sposoby pomocy.”
- „Rola rodziców w motywowaniu dziecka do nauki.”
- „Korzyści i zagrożenia wynikające z używania komputera i Internetu.”/dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym/
- „Zdrowie, a substancje psychoaktywne.”
- „Profilaktyka zachowań agresywnych młodzieży.”
- „Rola rodziny w wychowaniu dziecka, postawy wychowawcze.”
- „Problemy wychowawcze - przeciwdziałanie”
- „Przyczyny przemocy oraz zachowań agresywnych dzieci i młodzieży. Sposoby eliminowania tych przyczyn.”
- „Profilaktyka i prewencja zachowań ryzykownych wśród młodzieży, jak wspierać dziecko, normy rozwojowe.”
- „Komunikacja interpersonalna. Motywowanie dzieci do nauki.” /dla rodziców uczniów szkół podstawowych/
- „Wspierająca rola rodziców w procesie wychowania dziecka na różnych etapach rozwoju.”
- "Współpraca rodziców ze szkołą i poradnią.”
- „Strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych.”
- „Postawy rodzicielskie. Jak sobie radzić z buntowniczymi zachowaniami u dziecka?”
- „Rola rodziców w wyborze drogi edukacyjno-zawodowej uczniów.”
- „Rodzice jako ważni partnerzy szkoły.”
- „Tradycyjne paradygmaty wychowania wobec współczesnych problemów.”
- „Normy rozwojowe przedszkolaka. Jak wspierać dziecko w rozwoju?”. Współpraca z przedszkolem i Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
- Jak wspierać rozwój dziecka w wieku przedszkolnym?
- Jak pomagać dziecku radzić sobie z emocjami?”
- „Nagroda i kara w procesie wychowania”
- Wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka”, „Współpraca rodziców na linii PPP w Sandomierzu - Przedszkole, w ramach udzielanej dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej”
- Wspieranie zdrowego stylu życia u uczniów”
- „Wspieranie rozwoju emocjonalnego”
- „Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci u progu II etapu edukacyjnego”
- „Jak wspierać rozwój społeczno-emocjonalny w środowisku rodzinnym”. Przedstawienie propozycji działań diagnostyczno-terapeutycznych PPP w Sandomierzu”
- „Wychowanie bez przemocy”
- „Wpływ postaw rodzicielskich na rozwój społeczny i emocjonalny dziecka”
- „Jak przygotować dziecko do roli ucznia?”
- „Dojrzałość szkolna - co każdy rodzic wiedzieć powinien?”
- „Jak wspierać rozwój społeczno-emocjonalny w środowisku rodzinnym”. Przedstawienie propozycji działań diagnostyczno-terapeutycznych PPP w Sandomierzu”
- Problemy dydaktyczno-wychowawcze u uczniów szkoły podstawowej – SP w Starym Garbowie
- Problemy dydaktyczno-wychowawcze u uczniów szkoły podstawowej. Współpraca rodziców ze szkołą i Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
- Kształtowanie samodzielnej pracy edukacyjnej dziecka w wieku szkolnym. Problemy dydaktyczno-wychowawcze – jak sobie z nimi radzić?
- Kształtowanie samodzielności w wieku wczesnoszkolnym w zakresie czynności edukacyjnych oraz funkcjonowania
- Parentyfikacja i jej konsekwencje w procesie kształtowania osobowości dziecka
- „Twórcza aktywność dziecka. Wspieranie kreatywności w rozwoju. Od schematu - do kreatywności”
- „Parentyfikacja - zjawisko odwrócenia ról w rodzinie. Kiedy dziecko staje się rodzicem swego rodzica? Jakie są tego konsekwencje?”
- „Trójkąt emocjonalny Rodzic – Nauczyciel - Dziecko czyli jak wspierać dziecko w rozwoju?”
- „Wspieranie rozwoju społeczno emocjonalnego dziecka w środowisku rodzinnym”, „Współpraca rodziców z nauczycielami w zakresie oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych”
- Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka oraz komunikacja interpersonalna w środowisku rodzinnym”, „Współpraca rodziców z nauczycielami w zakresie oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych”
- „Problemy wychowawcze – jak dostrzec u dziecka jego problemy i jak pomóc w ich rozwiązywaniu?”
- „Wspieranie zdrowego stylu życia u uczniów”, „Wspieranie rozwoju emocjonalnego”
- „Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci u progu II etapu edukacyjnego”
- „Zagrożenia i możliwości związane z użytkowaniem Internetu przez dzieci"
- „Jak motywować dziecko do nauki”
- „Współpraca na linii szkoła – rodzic”
- „Stawianie barier a twórcze wychowanie dziecka”
- „Jak pracować z dzieckiem w domu wspomagając i rozumiejąc jego potrzeby”
- „Jak pomóc dziecku w wyborze dalszej drogi kształcenia?”
- „Dojrzałość szkolna – co każdy rodzic wiedzieć powinien?”
- „Wychowywać – ale jak?”
- Oferta Poradni w zakresie diagnozy oraz terapii psychologicznej pedagogicznej logopedycznej
- „Uczenie dzieci tolerancji i szacunku wobec osób ze specjalnymi potrzebami”
- Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży w wieku dorastania
- Wspierająca rola rodziców w okresie adolescencji
- „Przedstawienie działań diagnostyczno-terapeutycznych PPP w Sandomierzu”
- „Wpływ postaw rodzicielskich na rozwój społeczny i emocjonalny dziecka"
- Zagrożenia w rzeczywistości VR